Logo AddVision BV
Logo AddVision BV close

Conversie optimalisatie voor B2B website

373% meer aanvragen door meer nadruk te leggen op de voordelen van de lasgroothandel en de mogelijkheid te bieden om een prijsaanvraag te doen via WhatsApp.

Lasgroothandel met 300.000 kg lasmaterialen op voorraad

De lasgroothandel is de groothandel op het gebied van lasbenodigdheden. Met ruim 300.000 KG aan lasmaterialen op voorraad, voorziet het bedrijf de professionele lasser van de beste producten mét een scherpe prijs.

Alles om vandaag en morgen de beste keuze te zijn

De lasgroothandel heeft al meer dan 40 jaar ervaring en doet er alles aan om vandaag en morgen de beste keuze te zijn voor lassers. Onder andere door genoegen te nemen met minimale marges en een snellere levering te bieden.

De aanleiding

Concurrentie die op de loer ligt en het mobiele websiteverkeer dat in rap tempo toeneemt. Reden genoeg voor De lasgroothandel om actie te ondernemen en zijn concurrenten online een stap voor te blijven.

De aanpak

Van de stap hebben we een sprong weten te maken door meer nadruk te leggen op het onderscheidend vermogen van De lasgroothandel. Ook is de mobiele website flink op de schop gegaan en is het mogelijk gemaakt om jouw prijsaanvraag via WhatsApp te doen. 

Het resultaat

Een website waarop bezoekers duidelijk geïnformeerd worden over de voordelen van de lasgroothandel en welke beter scoort op mobiel. Het aantal aanvragen steeg met 373%, de mobiele website speelde hier een grote rol in.

Neem direct contact op

Toename van concurrentie en het mobiele verkeer groeit

Naar verwachting zal in de komende jaren de concurrentie gaan toenemen. Directe concurrenten gaan meer terrein winnen en bestaande groothandelaren zullen lasbenodigdheden gaan toevoegen aan het assortiment. Daarnaast was er een sterke groei zichtbaar in het mobiele verkeer. In 2019 was het mobiele verkeer goed voor 36% van al het websiteverkeer. Dit samen was voor De lasgroothandel reden genoeg om niet stil te gaan zitten en de concurrentie een stap voor te blijven.

[VB] Conversie optimalisatie voor B2B website - Toename van concurrentie en het mobiele verkeer groeit

Meer nadruk gelegd op het onderscheidend vermogen

De lasgroothandel onderscheidt zich op het gebied van operational excellence. Dit wil zeggen dat de groothandel uitblinkt in het goed en efficiënt uitvoeren van alle bedrijfsprocessen. Om in te spelen op de toenemende concurrentie, stond meer nadruk leggen op de voordelen hiervan centraal tijdens de conversie optimalisatie van de website. Daarnaast zijn er diverse optimalisaties uitgevoerd aan de mobiele website. Dit om de mobiele website nog gebruiksvriendelijker te maken. 

De bezoekers beter informeren over de voordelen

Op basis van het doel om bezoekers beter te informeren over de voordelen van De lasgroothandel zijn er verschillende optimalisaties uitgevoerd. We plaatsten de drie belangrijkste voordelen in de header en om de drie producten in de productenoverzichten. Daarnaast is het productdetail uitgebreid met contentblokken over merk-informatie en zijn de voordelen van De lasgroothandel nog een extra keer uitgelicht. 

Afbeelding 1 - Contentblokken op het productdetail:

[VB] Conversie optimalisatie voor B2B website - Meer nadruk gelegd op het onderscheidend vermogen

Prijsaanvraag doen nu ook mogelijk via whatsapp

Ook is tijdens de conversie optimalisatie de mobiele website aangepakt. De huidige opmaak is verbeterd en de oude filter is vervangen voor de nieuwste versie. Contact opnemen via WhatsApp was al mogelijk op de website. Via de header werden bezoekers doorgestuurd naar de app, wanneer ze hiervoor kozen. Wegens succes is het communicatiekanaal verder uitgerold en is het nu ook mogelijk om op het productdetail een prijsaanvraag te doen via WhatsApp. 

Afbeelding 2- WhatsApp op het productdetail van de website:

[VB] Conversie optimalisatie voor B2B website - Prijsaanvraag doen nu ook mogelijk via whatsapp

"Dit project heeft een resultaat opgeleverd, waar we alleen maar stiekem van konden dromen. "

Ruben de Haan - Eigenaar De lasgroothandel

Drie keer zoveel aanvragen voor De lasgroothandel

Ondanks de toenemende concurrentie heeft de conversie optimalisatie voor De lasgroothandel zijn vruchten afgeworpen. In totaliteit zag de lasgroothandel het aantal aanvragen stijgen met 373%. Het aantal aanvragen via de mobiele website verveelvoudigde zich zelfs meer dan tien keer. Het WhatsApp-kanaal was goed voor 47% van de aanvragen.

 

Overtuigd van onze expertise?

Wij bieden een totaaloplossing voor online marketing
en gaan tot het uiterste voor resultaat.
Lees meer over marketing

Neem contact op

We reageren binnen 2 werkdagen